In order to achieve the high standards of safety and operational reliability required of belt conveyors, there is a requirement for systematic testing of conveyor belts and their joints. This article describes joint testing methods and presents an analysis of the causes of reduced strength of multi-ply belt joints. Testing was carried out at the Belt Conveying Laboratory (LTT) of Wroclaw University of Technology. Presented here is a proprietary method for the measurement of stress distribution in conveyor belt adhesive joints.
REFERENCJE(17)
1.
BAJDA M., PASZKOWSKA G., HARDYGÓRA M., 2013: Efektywność ekonomiczna nowych rozwią-zań w zakresie górniczych taśm przenośnikowych i ich połączeń. Przegląd Górniczy, no. 9, pp. 2-6.
BŁAŻEJ R., HARDYGÓRA M., KOMANDER H., 2004: Badania korelacji pomiędzy naprężeniami w spoinie klejowej połączenia a jego trwałością zmęczeniową. Transport Przemysłowy, no. 1, pp. 24-29.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., 1997: Wytrzymałość połączeń taśm przenośnikowych wieloprze-kładkowych. 5th International Symposium: Nowe kierunki i doświadczenia w zakresie budowy i ek-sploatacji taśm transporterowych i urządzeń z nimi współpracujących, Ustroń, pp. 10.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., BŁAŻEJ R., JURDZIAK L., 2012: Method of predicting the fatigue strength in multiplies splices of belt conveyors. Eksploatacjia i Niezawodność – Maintenance and Reliability, vol. 14, no. 2, pp. 171-175.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., WOŹNIAK D., 2010: Bezpieczeństwo stosowania taśm przeno-śnikowych w wyrobiskach podziemnych. Przegląd Górniczy, no. 11, pp. 62-68.
KOMANDER G., 2010: Analiza przyczyn obniżonej wytrzymałości złącz tasm tkaninowo-gumowych na podstawie badań wykonanych w Laboratorium Transportu Taśmowego (LTT) Instytutu Górnictwa Politechniki Wrocławskiej. Dissertation, Politechnika Wrocławska.
KOMANDER G., KOMANDER H., BAJDA M., HARDYGÓRA M., 2011: Analysis of the reasons of reduced strength of conveyor textile belts joints. Transport & Logistics, no. 9, pp. 517-521.
KOMANDER H., BAJDA M., KOMANDER G., HARDYGÓRA M., 2012: Modelowanie konstrukcji złączy taśm przenośnikowych z uwzględnieniem naprężeń w spoinie klejowej. Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze, no. 3, pp. 45-49.
MAZURKIEWICZ D., 2009: Problems of numerical simulation of stress and strain in the area of the adhesive-bonded joint of a conveyor belt. Archives of Civil and Mechanical Engineering, Vol.9, no.2, p. 75-91,2009.
MAZURKIEWICZ D., 2012: A knowledge base of the functional properties of the conveyor belt adhesive joint for FEM simulation of its stress and strain state. Journal of Adhesion Science and Technology, Vol. 26, Iss.: 10-11, p. 1429-1442.
Research project No. 8 T12A 035 21. Hardygóra M., Błażej R., Komander H, Woźniak D.: Optymalizacja konstrukcji połaczeń taśm przenośnikowych wieloprzekładkowych o zwiększonej wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej. Wrocław University of Technology, 2004 (unpublished).
Research project No. N R09 0019 06/2009. Hardygóra M. et al.: Przenośnik taśmowy o zwiększonej efektywności ekonomicznej i energetycznej zbudowany i eksploatowany wg zasad zrównoważonego rozwoju. Wrocław University of Technology, 2012 (unpublished).
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.