In order to achieve the high standards of safety and operational reliability required of belt conveyors, there is a requirement for systematic testing of conveyor belts and their joints. This article describes joint testing methods and presents an analysis of the causes of reduced strength of multi-ply belt joints. Testing was carried out at the Belt Conveying Laboratory (LTT) of Wroclaw University of Technology. Presented here is a proprietary method for the measurement of stress distribution in conveyor belt adhesive joints.
REFERENCES(17)
1.
BAJDA M., PASZKOWSKA G., HARDYGÓRA M., 2013: Efektywność ekonomiczna nowych rozwią-zań w zakresie górniczych taśm przenośnikowych i ich połączeń. Przegląd Górniczy, no. 9, pp. 2-6.
BŁAŻEJ R., HARDYGÓRA M., KOMANDER H., 2004: Badania korelacji pomiędzy naprężeniami w spoinie klejowej połączenia a jego trwałością zmęczeniową. Transport Przemysłowy, no. 1, pp. 24-29.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., 1997: Wytrzymałość połączeń taśm przenośnikowych wieloprze-kładkowych. 5th International Symposium: Nowe kierunki i doświadczenia w zakresie budowy i ek-sploatacji taśm transporterowych i urządzeń z nimi współpracujących, Ustroń, pp. 10.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., BŁAŻEJ R., JURDZIAK L., 2012: Method of predicting the fatigue strength in multiplies splices of belt conveyors. Eksploatacjia i Niezawodność – Maintenance and Reliability, vol. 14, no. 2, pp. 171-175.
HARDYGÓRA M., KOMANDER H., WOŹNIAK D., 2010: Bezpieczeństwo stosowania taśm przeno-śnikowych w wyrobiskach podziemnych. Przegląd Górniczy, no. 11, pp. 62-68.
KOMANDER G., 2010: Analiza przyczyn obniżonej wytrzymałości złącz tasm tkaninowo-gumowych na podstawie badań wykonanych w Laboratorium Transportu Taśmowego (LTT) Instytutu Górnictwa Politechniki Wrocławskiej. Dissertation, Politechnika Wrocławska.
KOMANDER G., KOMANDER H., BAJDA M., HARDYGÓRA M., 2011: Analysis of the reasons of reduced strength of conveyor textile belts joints. Transport & Logistics, no. 9, pp. 517-521.
KOMANDER H., BAJDA M., KOMANDER G., HARDYGÓRA M., 2012: Modelowanie konstrukcji złączy taśm przenośnikowych z uwzględnieniem naprężeń w spoinie klejowej. Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze, no. 3, pp. 45-49.
MAZURKIEWICZ D., 2009: Problems of numerical simulation of stress and strain in the area of the adhesive-bonded joint of a conveyor belt. Archives of Civil and Mechanical Engineering, Vol.9, no.2, p. 75-91,2009.
MAZURKIEWICZ D., 2012: A knowledge base of the functional properties of the conveyor belt adhesive joint for FEM simulation of its stress and strain state. Journal of Adhesion Science and Technology, Vol. 26, Iss.: 10-11, p. 1429-1442.
Research project No. 8 T12A 035 21. Hardygóra M., Błażej R., Komander H, Woźniak D.: Optymalizacja konstrukcji połaczeń taśm przenośnikowych wieloprzekładkowych o zwiększonej wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej. Wrocław University of Technology, 2004 (unpublished).
Research project No. N R09 0019 06/2009. Hardygóra M. et al.: Przenośnik taśmowy o zwiększonej efektywności ekonomicznej i energetycznej zbudowany i eksploatowany wg zasad zrównoważonego rozwoju. Wrocław University of Technology, 2012 (unpublished).
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.